Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008
Παιδεία ... Σε Όλο Της Το Μεγαλείο
Αποδέσμευση του λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Πρόσφατα διάβασα σε ένα δημοσίευμα σχετικά με τις αλλαγές που ετοιμάζει το ΥΠΕΠΘ και ο Ε. Στυλιανίδης σχετικά με την Παιδεία. Ο λόγος που αποφάσισε να προβεί σε αυτές τις ενέργειες είναι η μια προσπάθεια αποφυγής από τον ασφυκτικό κλοιό του νεανικού θυμού και της κοινωνικής αγανάκτησης. Ωραία αρχικά η σκέψη τους βέβαια αυτό το πλάνο θα σπάσει εντελώς τον συνδετικό κρίκο μεταξύ Λυκείου και Ανώτατης Εκπαίδευσης γιατί " Άλλο το λύκειο, άλλο οι εισαγωγικές σε ΑΕΙ - ΤΕΙ " όπως αναφέρουν στα δημοσιεύματα. Αυτό σημαίνει πως το Λύκειο θα είναι απλά μια επιπλέον τριετία σπουδών, βαρετών μαθημάτων κτλ. Και έπειτα έρχεται μια εξέταση επιπλέον αλλά εντελώς διαφορετική σε σχέση με τις πανελλαδικές εξετάσεις. Και μετά έρχεται η εισαγωγή στα Α.Ε.Ι & Τ.Ε.Ι . Στόχος τους είναι η εισαγωγή όλων και περισσότερων εισαχτέων στα Ανώτατα Ιδρύματα αλλά φυσικά με κάποιους περιορισμούς. Οι αλλαγές αυτές θα μπουν σε λειτουργία μετά από μια τριετία με τον υπουργό Παιδείας να σημειώνει ότι «Η ευρωπαϊκή τάση διευκολύνει την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση κι εμείς οφείλουμε να την παρακολουθήσουμε».
Ωραία μας τα λένε όλα αυτά, αλλά κατά την γνώμη μου δεν νομίζω η Παιδεία να ορθοποδήσει με αυτό τον τρόπο. Ο μόνος λόγος που το κάνουν αυτό είναι είναι γιατί όταν οι σφαίρες αφαιρούν μαθητικές ζωές, η ένοχη κυβέρνηση Καραμανλή, αναγνωρίζοντας την ηθική νίκη της νεολαίας, καταφεύγει σε έναν διάλογο προσχηματικό, πυροσβεστικό και παραπλανητικό. Τα πράγματα θα αλλάξουν κατά πολύ... Οι ρόλοι θα αλλάξουν... και όταν λέω ρόλους εννοώ τους καθηγητές. Μέχρι στιγμής ήδη οι καθηγητές στα σχολεία είχαν ένα ρόλο όχι και τόσο ενεργό, αυτό φυσικά οφείλεται στους μαθητές, οι οποίοι δεν δίνων και πολύ σημασία στα μαθήματα αφού γνωρίζουν ότι θα πάνε στο φροντιστήριο ή σε κάποιο ιδιαίτερο και θα καλύψουν τα κενά τους, με αποτέλεσμα ναμην ενδιαφέρονται για την μάθηση που πολλές φορές είναι διατεθιμένος ο καθηγητής να τους προσφέρει. Έτσι ο ρόλος του καθηγητή μένει απαθής με τα παιδιά να έχουν το πάνω χέρι επιλέγοντας τους καθηγητές τους. Βέβαια υπάρχουν και καθηγητές που ούτε τους "κόβει" αλλά ούτε έχουν την διάθεση να σε διδάξουν. Θα μου πεις ότι έχουν επιρρεαστεί από το σύστημα και θα σου πω ΟΚ. Έτσιμε το νέο σύστημα που θέλουν να επιβάλλουν ο ρόλος του καθηγητή εκμηδενίζεται. Με το νέο σύστημα υπάρχει περίπτωση να μην μετράει καν ο βαθμός ως συμπλήρωμα για την εισαγωγή στα Α.Ι. οπότε όπως καταλαβαίνεται δεν υπάρχει λόγος να πάει κανείς σχολείο. Απλά θα είναι κάτι τυπικό και κάτι κουραστικό, γιατί από την μια να έχουμε τους καθηγητές να μας πιέζουν χωρίς λόγο και από την άλλη τους γονείς μας να μας σπάνε τα νεύρα. Και εμείς τελείως ψύχραιμοι να περιμένουμε την ώρα που θα έχουμε το ιδιαίτερο για να συμπληρώσουμε τα σπασμένα. Ήδη εδώ και λίγα χρόνια τα παιδιά κάνουν φροντιστήρια από το δημοτικό...(ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΩ)...
Κάποιος είπε πως "Να μορφώνονται όσο το δυνατόν περισσότεροι όσο το δυνατόν καλύτερα! " . Δεν ξέρω πόσο συμφωνείς με αυτή την δήλωσει αλλά εγώ δεν είμαι θερμός και σίγουρα δεν το επικρωτώ. Για να μορφωθεί κάποιος πρέπει να μπει σε Α.Ι. ; Το Ανώτατο Ίδρυμα αυτό που σου προσφέρει είναι επιπλέον γνώση σε διάφορα θέματα αλλά υπάρχει και η εξειδίκευση. Πώς λοιπόν θα λάβεις αυτή την επιπλέον γνώση αν δεν γνωρίζεις τα στοιχειώδη, δηλαδή αν δεν έχεις σωστές βάσεις. Για μένα είναι κατακριτέο μιας και ο στόχος τους είναι να βγάζουν αμόρφωτους ανθρώπους από τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Θέλουν μήπως να γεμίσουν τις σχολές για να μην κλείσουν; Καθώς αυτοί που το αξίζουν και εισάγονται στις σχολές είναι λίγοι και όσο πάνε μειώνονται. Ναι εντάξει όλα για την Νεολαία, αλλά εντάξει είπαμε μην το ξεφτυλίσουμε κιόλας... Για την Παιδεία ρε γαμώτο...
Πραγματικά είναι πολύ δύσκολος ο δρόμος που πρόκειται να πορευθούμε. Εγώ εύχομαι τα καλύτερα, για την Ελλάδα αλλά και για την Παιδεία...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου